2007.09.04. 20:24

 
171. Frázis

Egy kútban élek, mint füst élek a kútban, mint pára egy kőtorokban.
Nem mozdulok, nem csinálok semmit, csak várok. Látom ott fenn
az éjszaka és a reggel hideg csillagait, és látom a napot.
Néha énekelek, régi dalokat, abból az időből
amikor ez a világ még ifjú volt.
Hogyan mondhatnám meg mi vagyok, hisz magam sem tudom.
Nem tudom, csak várok.
Köd vagyok, holdfény és emlékezés. Szomorú vagyok és öreg vagyok.
Néha, mint eső hullok a kútba, és agyorsan hulló cseppektől riadt
pókhálók szaladnak szét a víz tükrén.
Hűvös csendben várok.
De jön egy nap, s akkor nem várok többé.

171. Parafrázis

Az éjszaka neszezett csak
a mocsár rövid füvei között,
semmi más nem mozdult.
Évek teltek el,
míg egy-egy magányos madár átszelte
az ég nagy, vak kagylóját.
Pár apró kő életre látszott kelni,
amikor szétmorzsolódtak és porrá omlottak.

Rejtőzködnöm nem lehet.
Rejtőzködnöm nem lehet.
Elmentem a kősziklához
hogy elrejtsem képemet.
Szólt a szikla:
soha el nem rejtelek!
ó, szólt a szikla:
soha el nem rejtelek!
Rejtőzködnöm nem lehet.
Szólt a szikla megindulok,
eltiporlak, tágulj tőlem,
megindulok, eltiporlak,
tágulj tőlem, szólt a szikla.
Rejtőzködnöm nem lehet.
Elmentem a kősziklához,
ráhullattam könnyemet.
Szólt a szikla:
Én is égek, szenvedek!
ó, szólt a szikla:
én is égek, szenvedek!
Rejtőzködnöm nem lehet.
Szólt a szikla: én is mennybe
mennék, mint te, én is égek,
én is mennybe mennék, mint te,
én is égek, szólt a szikla.
Rejtőzködnöm nem lehet.

Felháborodott meglepetésében,
szinte kétségbeesve halkan felsikított.
Hirtelen, minden figyelmeztetés nélkül
egy kettős lénnyé vált.
Egy felkavaró pillanatig úgy láttott,
ahogy a lény látott, és úgy érzett,
ahogy a lény érzett.

  

A bejegyzés trackback címe:

https://denapo.blog.hu/api/trackback/id/tr53157545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása